Friday, December 26, 2008

På gamle trakter


Den første helgen i desember var jeg på gamle trakter! Vi måtte kjøre langt for å komme det - men siden jeg nå har fått mitt eget pass og kan reise hvor jeg vil (tror jeg da) - tok det ifølge matmor ikke så lang tid som det ville tatt uten pass. Anyway - bilturen fra Alta til Kirkenes (Hesseng) tok jeg på strak arm. Det gikk greit å ligge i bilburet i masse timer - med mange tisse- og strekkestopp underveis.

På Hesseng fikk jeg meg en ny kompis: Sol - en svart, liten elghund. Det tok dog en god stund før hun skjønte, at det er jeg som er sjef. Tror vi holdt på en times tid før vi ble enige om det. Men etter det lekte vi bra sammen - både inne og ute. Sol bor med resten av familien (Geir, Kirsten, Maja og katten Mis) på Hesseng. Her overnattet vi hele helgen.

Søndag skulle vi omsider på besøk til min mor Terra, min søster Sunda - og oppdretter Monica og samboer Jan Egil. Det var artig å se dem igjen. Sunda er så lik meg - bortsett fra at jeg nok er litt slankere (hmmm - tynnere).  Monica fortalte masse om hvordan Sunda er - og det var som å høre om meg selv. Artig.

På bildet ser dere Tobias og min mamma, Terrra. Gurimalla for en bortskjemt hund - hun får lov å ligge i sofaen. Tenk om jeg fikk lov til det. Vuff vuff. Og så rolig! Hmm - nesten kjedelig. Håper ikke jeg blir sånn - selv om matmor sier det motsatte.

No comments: