Thursday, December 4, 2008

Jeg er tynn!

Hmmm... til tider synes matmor at jeg er for tynn. Så nå har vi vært ved dyrlegen flere ganger. 14/10 fikk jeg tatt en del blodprøver, hvor Total Protein, Albumin og Globulin var litt for lave. Urea var litt for høy, MCV litt for høy og MCHC litt for lav. Og folsyre litt for lav. Ble du noe klokere nå? Nei - ikke jeg heller ;-)

Dyrlegen skrev i brevet til matmor at dette ('i lag med pasientens kliniske bilde) tyder på en magetarmtraktus. Redusert opptatk av næringsstoffer og/eller unormal struktur med noe tap av næringsstoffer.

Det neste vi gjorde var å sende avgårde en afføringsprøve for sjekk av parasitter. Det var det ikke noen av.

Neste steg er å prøve diettfor som er skånsomt for 'magetarm-traktus' pluss propasta (ZooLac) i 1-2 uker.

Vekta mi har vært:
  • 14/10 19.4
  • 21/11 18.8
  • 4/12 19.7

Nå skal det sies at jeg er uhorvelig dårlig til å roe meg ned (mener matmor) - og så er det så mye spennende som skjer i verden - og jeg kan ikke risikere å gå glipp av noen ting.

No comments: