Friday, May 10, 2013

Klar for konkurranse!

I morgen braker det løs, konkurransesesongen starter endelig. Vi skulle ha startet i Tromsø for 3 uker siden, men det stevnet ble avlyst. Og det på en noe uryddig måte, synes jeg. Ble ganske grinat da. Hadde jo også bestilt flybillett, som jeg ikke fikke solgt, så det var 1200 kr rett i dass. Spørs om man tar sjansen på å melde seg på stevne der igen. Det er jo viktig å komme med en positiv innstilling til hele arrangementet, synes jeg.

But but. I morgen er det Hammerfest/Kvalsund som står på planen. Da skal vi starte hopp klasse 1 (hadde vært hyggelig med opprykkspoeng!!!) og agility klasse 2, hvor målet er å ha det gøy! Men det er spørs om det blir så gøy at man må ta en Mari. Hun stoppet midt i en konkurranse for å belønne - og ble disket. Det var selvfølgelig med fullt overlegg. Det var Mist sin første konkurranse. Her har vi så få konkurranser at vi ikke kan bruke en av dem til å belønne, desverre.

Dixi fikk løpetid for et par dager siden. Akkurat som da vi skulle konkurrere sist (her i Alta), så jeg tok kontakt med Cecilie i Hammerfest og ga beskjed om det. Da må vi starte sist - og på matte. "Ok, det fikser vi", var svaret. Profft.

Kari og Buster blir med i morgen. Det er flott å ha selskap på turen og derborte. Selv om det ikke er så skummelt nå som det var første gang, så er det jo kjekt å være flere herfra. Sandra har jo tatt en liten pause pga baby Emma, men hun er nok snart tilbake, tror jeg. Hun var med på trening i går - og Foxo var ivrig og kjapp som bare det.

Siden siste gang vi startet i konkurranse har vi hatt kurs her i Alta med Mari, jeg har deltatt på online kurs med Jessica Martin og akkurat nå holder jeg på med et nytt online kurs - denne gangen med Fanny fra Klickerklok: Hoppteknikk, styrke og kroppskontroll.

No comments: