Monday, September 6, 2010

Min premiere som agility-konkurransehund

Lørdag 4. og søndag 5. september var vi i Lakselv på agility-stevne. Mitt første. Jeg og matmor og flere andre (!) er kjempestolte.

Vi deltok i agility-hopp, siden jeg ikke har lært meg alle kontakt-felthinderne ennå. Hundeklubben jobber med å få alle hinder på plass, så snart kan vi trene på dem og.




Anyway - lørdag startet jeg ut i god fart - og fant en passende plass å hoppe i gjennom hjulet, men det ble desverre feil hull. Fortsatte for egen maskin og tok neste hinder i samme farta - før feilen ble rettet opp - dermed lød fløyta fra dommeren - vi var disket. Ja ja - så fort kan det gå. Vi fullførte banen - og var vel ganske fornøyde for det.



Søndag gikk det bedre. Den eneste feilen vi gjorde var på slalomen - feilen ble rettet opp - og vi fortsatte i full fart. Det ble dog litt tidsfeil. men resultatet ble 2. premie - og en 9. plass, blå sløyfe og agilitymerke i sølv.


Ikke værst!


Hmmm - får ikke til å laste opp video her. De er sikkert for store.


Anyway - min god venn Foxo gjorde det kjempefint søndag, han og. En 1. premie og 2. plass. Supert!


No comments: