Saturday, May 11, 2013

Stevne 11/5 2013



Disket i agility og 2. plass med 1. premie i hopp

Dommer Jon G. Olsen laget noen ganske utfordrende baner. I agility (klasse 2) var vi nesten ferdige å briefe det vi nok syntes var en ganske tøff bane, når dommeren kom (springende) og sa at det var gjort en feil - det var klasse 3 bane, vi hadde briefet. Han flyttet rundt på noen numre - og så var det å ta ny runde å briefe. Vi var 4 stykker i klassen - og bare en klarte å unngå å bli disket. Siden jeg var sist i klassen så jeg det meste av det de andre presterte. Da tenkte jeg  - der er det en felle, det må jeg være OBS på. Og det var jeg - og unngikk å bli disket på samme sted som de to andre. MEN så ble jeg for slapp i handlingen en plass der hun så bommen rett foran seg med det resultatet at hun tok det i stedet for det hinderet, hun skulle ha tatt. Da blir man disket! Etter det ble det bare tull, hun kjeftet på meg..

Synes hun var veldig treig på banen i dag. Meget uvanlig - til ho å være. Det er en utfording å time oppvarming og 'oppgiring' , slik at hun er klar på rett tidspunkt. Noe å tenke på.

I hopp (klasse 1 og fortsatt uten opprykkspoeng, desverre) fikk vi 5 feilpoeng på et riv, som vi enkelt kunne ha unngått. Det ser jeg nå etterpå, når jeg ser filmen. Jeg sperrer jo rett og slett veien for ho. Stakkers Dixi.

But but - we live and we learn. Og i morgen er det ny konkurranse.

No comments: