Sunday, September 30, 2012

Online kurs i agility med Jessica Martin


1.leksjon, øvelse 1: Decision making

- Hvordan ta hinder 3, hva slags konsekvenser har det for handlingen før og etter
- Snu skikkelig på kroppen etter hinder 6
- Foranbytte mellom hinder 6 og 7 - vanskelig å rekke
- Husk threadle mellom 8 og 9

1. leksjon, øvelse 2: Decision making

- Bakombytte etter 3 funker best for oss (rekker ikke foranbytte)
- Skikkelig utfordring å ikke ta tunnellen etter hinder 9
- Utfordring å rekke foranbytte mellom 10 og 11

 1. leksjon, øvelse 3: Decision making

Nå var kameradamen gått hjem, så her måtte jeg filme selv. Skal nok regne ut hvordan jeg gjør dette bedre neste gang. Håper jeg. Må visst også lære meg å redigere videosnutter.
Lang transportetappe fra 2 til 3. Her er det viktig at hunden ikke tar hinder som den ikke skal ta.
Ved hinder 3 er det to muligheter for veivalg etter hinderet. Vi fikk best flyt med å ta venstresving etter hinderet. Dette medførte at vi ikke trengte å bytte hånd og at linjen til hinder 5 (tunnell) ble bedre. Å sende over vegringslinjen ved hinder 7 og serpentin mot hinder 8 gikk bra.

Dette har jeg lært:
- Banetegningene er i fot ikke i meter!
- Det jeg trodde het diesel heter DECEL (decelerate) og er det motsatte av akselerere

Spørsmål til Jessica:
- What is a hip rotation in opposition to a shoulder rotation?
- Exercise #3 handling options 6-11: What does 'send the dog to the back of #7 making sure to step with the leg closest to the dog

No comments: