Saturday, June 13, 2009

På Altautstillingen

















I dag har jeg vært på utstilling igjen. Denne gangen her i Alta. Min gode venninne Effi var også med. Hun brillierte skikkelig og fikk CK, Beste tispe og best i motsatt kjønn. Hva nå det betyr..... Imponerende i alle fall. Lurer på om hun selv ble like overrasket. Han eieren var nå i alle fall veldig stolt.

Selv tok jeg apportprøven. Hmmmm... plutselig var vi en liten gjeng hunder som gikk litt bort fra utstillingsområdet og skulle lete etter og apportere en rype, som ble lagt ut. Det klarte jeg fint. Slapp rypa litt for tidlig, men fikk godkjent for det. Da er også den i boks.

Utstillingsnummer 54 - den allersiste i ringen - var undertegnede. Det gikk fint synes jeg, bortsett fra at det klødde noe så skrekkelig i nakken, så jeg måtte sette meg ned flere ganger for å klø meg....

Dommeren, Bjørn Stang, hadde følgende fine ting å si om meg:
  • Middels stor
  • God farve
  • Edel og elegant
  • Meget god type
  • Godt rasekjønnspreg
  • Sterk hals og kropp, som godt kan få litt mer volum
  • Velutviklet gode poter
  • Godt hårlag
  • Godt gemytt
  • Gode bevegelser

No comments: